29 juni 2017 – Diskussiebijeenkomst in Leiden

Op donderdag 29 juni 2017 werd een discussiebijeenkomst georganiseerd in Leiden.
Dit was het resultaat van de samenwerking tussen Stichting DIAN en een groep jonge Indonesische vrouwen in Leiden, te weten: Ka Bati en haar vriendinnen.

Uitgenodigd waren de spreeksters  Dr. Ratna Saptari  en  Nur Isma

• Dr. Ratna Saptari deelde haar ervaringen over de oprichting van Khalyana Mitra, een van de eerste zelfstandige vrouwenorganisaties tijdens de Nieuwe Orde van ex-president Suharto.
  • Nur Isma doet momenteel onderzoek in het kader van haar PhD-programma aan de Universiteit van Leiden. Zij gaf uitgebreide informatie over KUPI (Kongres Ulama Perempuan Indonesia), het eerste Congres van Indonesische Vrouwelijke Geestelijke Leiders, die plaats vond in Cirebon van 25-27 april 2017.

De moderator van deze bijeenkomst was  Silvy Puntowati .

De discussiebijeenkomst was tevens bedoeld als een vriendschapsontmoeting tussen DIAN en in Leiden studerende Indonesische jongeren, ter gelegenheid van het Suikerfeest. De bijeenkomst werd door ca 20 personen (jong en oud, vrouwen en mannen) bijgewoond in een enthousiaste sfeer.