Jul 242017

Op donderdag 29 juni 2017 werd een discussiebijeenkomst georganiseerd in Leiden.

Dit was het resultaat van de samenwerking tussen Stichting DIAN en een groep jonge Indonesische vrouwen in Leiden, te weten: Ka Bati en haar vriendinnen.

De bijeenkomst was tevens bedoeld als een vriendschapsontmoeting tussen DIAN en in Leiden studerende Indonesische jongeren, ter gelegenheid van het Suikerfeest

Mar 072017

8 maart vieringInternationale Vrouwendag is de dag waarop de eerste staking van vrouwen wordt herdacht, die plaatsvond op 8 maart 1908 in New York. Deze staking vormde het begin van de emancipatie van vrouwen, de strijd tegen vrouwendiscriminatie en voor verbetering van de positie van de vrouw.

Het landelijke thema dit jaar in Nederland is: Ruimte voor vrouwen. Veel vrouwen verkeren vaak om verschillende redenen in een afhankelijkheidspositie, waardoor zij geen ruimte voor zichzelf kunnen maken. Hierdoor blijven zij onzichtbaar en doen onvoldoende mee in de samenleving, wat niet bevorderlijk is om op eigen kracht stappen te kunnen maken op de weg die zij zelf willen inslaan.

Stichting DIAN zet zich in voor de empowerment en integratie van Indonesische vrouwen in Nederland. Veel kracht en inspiratie worden vrouwen overal ter wereld toegewenst op deze Internationale Dag van de Vrouw.